Godkänn kakor
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies
29 apr, 20:40 2 kommentarer
Hej alla föräldrar,
Nu när seriematcherna snart drar igång vill vi passa på att informera om några viktiga punkter inför säsongen.
Matchvärd vid hemmamatcher
Vid våra hemmamatcher kommer vi att behöva hjälp av en förälder som agerar matchvärd. Den viktigaste uppgiften är att stötta matchens domare – oftast unga och relativt nya ungdomsdomare. Det handlar om att finnas som stöd före matchen, under pausen och vid behov under matchens gång. Vi kommer inför hemmamatch att ställa frågan till någon av er!
Hur vi kallar spelare till matcher
Vi har en stor och härlig träningsgrupp i år, vilket är väldigt roligt! Till varje match kommer vi dock att kalla maximalt 13 spelare.
Vid uttagning kommer vi att ta hänsyn till träningsnärvaro i närtid samt hur många matchkallelser spelaren har fått. Vi vill skapa en rättvis balans där deltagande på träning är en viktig grund för att bli kallad till match – det ska inte vara möjligt att enbart spela matcher utan att delta på träningarna.
Har man till exempel nyligen varit sjuk kan det också vara aktuellt att vila från match den helgen.
Vi kommer att fördela matchkallelserna så rättvist som möjligt över säsongen, så att alla får spela både hemma- och bortamatcher – ingen ska bara spela ena typen av matcher.
Svar på kallelser
För att planeringen ska fungera behöver vi ett bra samarbete med er föräldrar. När en kallelse skickas ut har ni max 2 dagar på er att svara.
Om inget svar kommer inom svarstiden kommer vi att tolka det som att spelaren inte kan delta, och platsen går vidare till nästa spelare.
Tack för ert stöd – vi ser fram emot en rolig matchsäsong tillsammans!
Vänliga hälsningar,
Ledarna
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies
Kommentarer
Arjan Bastiaans 5 maj, 17:57
Om jag ser matchprogrammet finns det 12 seriematcher inlagd för denna säsong (vår + höst). Räknar jag rätt blir det i snitt bara 7 till 8 matcher per spelare på hela säsongen? Eller är inte alla matcher inlagd i Svenska Lag än?
Karin Söderdahl 5 maj, 22:04
Alla seriematcher ligger i SvenskaLag.
Vi har blivit en stor trupp och hamnade i en serie där tyvärr flera lag drog sig ur. Utöver serien och cupen som redan har spelats kommer vi också att spela Pepes.
Vi kikar även på möjligheten att få in någon ytterligare träningsmatch, men där är vi lite begränsade av bland annat plantider. Så vi kan inte lova något än!